• وظیفه رسانه صرفا اطلاع رسانی نیست
  • رسانه ها باید در مرز تحولات جهانی حركت كنند
  • هر روز بر ابعاد و ظرفیت رسانه ها افزوده می شود
  • مستكبران تمام توان و امكانات خود را بسیج كرده و به صحنه آوردند
  • باید تمركز اصلی فعالیت های رسانه ای دفاع از موجودیت ایران باشد
  • ادعای اینكه كار رسانه‌ای و خبری فارق از مبانی نظری است یك دروغ است
  • تاكید بر اینكه فعالیت رسانه ای باید در بستر ذهنی باورمند به جامعه مهدوی شكل بگیرد
  • امروز كمتر كسی در جامعه انسانی وجود دارد كه بتواند بدون رسانه امورات خود را اداره كند
  • اگر رسانه ها از تحولات و شرایط جهانی عقب بمانند جاذبه و تاثیر خود را از دست خواهند داد
  • هر میزانی كه ارتباطات اجتماعی پیچیده تر و متعدد می شود ، نقش رسانه ها نیز از لحاظ كیفیت و كمیت ارتقاء می یابد.
  • سران استكبار با ایجاد رسانه اختصاصی، و... در حقیقت بزرگترین عملیات براندازی تاریخ را طراحی كرده بودند.
  • امروز تعریف ، باور ، تبیین و ترویج جامعه مهدوی بزرگترین و موثرترین عامل برای مقابله با نظام سلطه و زور است .
  • امروز رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی ابزاری برای اشاعه و ترویج فرهنگ و اندیشه انسانی، اقتصادی، سیاسی ،اخلاق و عدالتخواهی هستند

یزدفردا: رییس‌جمهور
در هجدهمین نشست سراسری افق رسانه‌ ویژه مدیران و برنامه سازان معاونت برون مرزی صدا و سیمابا تاكید بر اینكه فعالیت رسانه ای باید در بستر ذهنی باورمند به جامعه مهدوی شكل بگیرد اظهار داشت : امروز تعریف ، باور ، تبیین و ترویج جامعه مهدوی بزرگترین و موثرترین عامل برای مقابله با نظام سلطه و زور است .
دكتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در هجدهمین نشست سراسری افق رسانه‌ ویژه مدیران و برنامه سازان معاونت برون مرزی صدا و سیما ، فعالیت های انجام شده در این معاونت را بسیار مهم و موثر دانست و گفت : امروز هیچ دستگاه و مجموعه ای مهمتر از معاونت برون مرزی صدا و سیما در برابر اندیشه استكباری قرار نگرفته است. این معاونت سینه به سینه استكبار در دنیا پیش می رود و اگر صدایی در گوشه و كنار جهان نیز شنیده می شود به امید و اتكاء ایران است .
رییس‌جمهور خاطر نشان كرد : دولت حمایت از فعالیت های رسانه ملی را به ویژه در عرصه برون مرزی با اعتقاد دنبال می كند و مدیران صدا و سیما باید با گسترش دامنه فعالیت‌های خود صدای زلال انقلاب اسلامی را با ادبیات و هنرمندی به گوش همه ملت ها برسانند و هیچ ملتی در دنیا نباشد كه ندای انقلاب اسلامی را نشنیده باشد .
دكتر احمدی نژاد افزود: اگر چه امروز با امكانات محدود خود در عرصه رسانه ای توانسته ایم در بسیاری از موارد بر فناوری‌های پیچیده و منسجم غرب غلبه كنیم ولی ضرورت دارد با تجهیز هر چه بیشتر امكانات و همت بلند بطور گسترده‌تر و موثرتر در این عرصه وارد شویم.
وی خاطر نشان كرد : امروز جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جبهه تاریخی كل بشریت قرار دارد و به فضل الهی پیروزی بزرگ و قاطع در انتظار ملت ایران قرار دارد .
رییس جمهور در ادامه با اشاره به نفوذ و فراگیری رسانه ها در جهان اظهار داشت : امروز كمتر كسی در جامعه انسانی وجود دارد كه بتواند بدون رسانه امورات خود را اداره كند اگر هوا بعنوان فضای ارتباطی بین جسم انسان ها محسوب شود بدون تردید رسانه فضای ارتباطی بین اندیشه و روح انسان ها است و همان طوری كه بدون هوا جسم انسان می میرد بدون ارتباطات انسانی و فضای رسانه ای نیز روح انسان ها پژمرده می شود .
دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه وظیفه رسانه صرفا اطلاع رسانی نیست، خاطر نشان كرد : امروز رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی ابزاری برای اشاعه و ترویج فرهنگ و اندیشه انسانی، اقتصادی، سیاسی ،اخلاق و عدالتخواهی هستند و هر روز بر ابعاد و ظرفیت رسانه ها افزوده می شود . به هر میزانی كه ارتباطات اجتماعی پیچیده تر و متعدد می شود ، نقش رسانه ها نیز از لحاظ كیفیت و كمیت ارتقاء می یابد.
وی با بیان اینكه نظام سلطه با فعالیت های رسانه ای سه هدف: نفی آنچه با آن مخالفند، صیانت از موجودیت خود و هدایت اندیشه ها و افكار عمومی به جایی كه بعنوان جامعه آرمانی معرفی كرده‌اند را دنبال می كند، اظهار داشت : نظام سلطه استقلال و هویت ملت ها و اعتقاد به ارزش های الهی و انسانی را نفی می كند برای مثال هیچ ملتی اشغالگری و تجاوزگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را تایید نمی‌‌كند اما نظام سلطه با چینش اخبار و تبلیغات روانی به گونه ای عمل كرده است كه مبارزه قانونی ملت فلسطین را ضد ارزش جلوه داده و از درون اخبار منتشر شده قصد دارد موجودیت رژیم صهیونیستی را تثبیت كند.
رییس جمهور با اشاره به اقدام نظام سلطه برای تثبیت موقعیت خود در جهان اظهار داشت : نظام سلطه برپایه اعتقادات و باورهای خود مناسبات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ایجاد كرده و با قدرت از آن دفاع و صیانت می كند . یكی از دلایل اصلی قطعنامه‌ای هم كه در واكنش به بیانیه تهران صادر كرده اند این بود تا اعلام كنند كه هیچ كس خارج از اراده آنها نمی تواند رفتار كند .
دكتر احمدی نژاد افزود : نظام سلطه اندیشه ها را به سمت مقصد نهایی كه برای بشریت تعریف كرده است، هدایت می كند ، آنها مدینه فاضله خود را جامعه لیبرال قرار داده و آن را در عرصه اقتصاد، سیاست ، مسائل سیاسی ، خانوادگی و حتی در تولیدات صنعتی اشاعه می دهند هدفشان هم این است كه ملت ها را به این باور برسانند كه بهترین و آخرین مقصد جامعه بشری، نظام لیبرال است و همه باید آنرا بپذیریم اگر كسی هم نپذیرد از حربه لشكر كشی و سلاح استفاده می كنند .
وی با بیان اینكه فعالیت رسانه ای در بستر فكری و اعتقادی اتفاق می‌افتد اظهار داشت : برای مبارزه با نظام سلطه صرفا نفی آن نظام اقدامی بی فایده بوده و آثار ماندگار و سازنده نخواهد داشت .
وی ترسیم «نقطه مطلوب» و هدف نهایی را در مقابل جامعه آرمانی نظام سلطه مورد تاكید قرار داد وگفت: بدون وجود هدف نهایی هیچ اقدامی نمی تواند نتیجه بخش باشد . بدون معرفی جایگزین مناسب، نفی همه طاغوت‌ها‌ بی‌فایده است آنچه به ملت ها امید و انگیزه حركت می‌دهد مشخص بودن هدفی است كه قرار است به آن دست پیدا كنند .
انگیزه حركت، زمانی به وجود می آید كه مقصد بهتر و قابل دسترسی تری پیش روی بشریت قرار داده شود.
وی خاطر نشان كرد : زمانی كه از جامعه مهدوی سخن گفته می شود شاید عده ای خیال كنند كه چنین جامعه ای فقط متعلق به شیعیان و یا در افق نسبتا بالاتر متعلق به مسلمانان است در حالی كه جامعه مهدوی متعلق به همه بشریت است همان طور كه عدالت و ارزشهای انسانی متعلق به همه بشریت است .
دكتر احمدی نژاد تصریح كرد : در مقابل جامعه مطلوبی كه نظام سلطه برای بشریت ترسیم كرده است چیزی به جز جامعه مهدوی قابلیت جایگزین شدن ندارد.
وی با بیان اینكه حركت هدفمند برای سعادت و كمال صرفاً در سایه نفی نظام سلطه ایجاد می‌شود، اظهار داشت: باید خط سیری از نفی وضع موجود به وضع مطلوب ترسیم شود در غیر این صورت فعالیت‌های رسانه‌ای ، فعالیتی یك جانبه محسوب شده و نمی تواند حركت آفرین باشد .
رییس جمهور گفت : در تبیین و ترویج جامعه مهدوی باید به گونه ای اقدام شود كه این موضوع به مطالبه ملت ها تبدیل شده و همه برای برپایی این جامعه انگیزه حركت پیدا كنند.
دكتر احمدی نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینكه وجود «امام» و «انسان كامل» موضوعی در كنار سایر موضوعات نیست ، گفت : امروز درگیری نظام الهی با نظام سلطه درباره دو موضوع انسان و مدیریت جامعه بشری است كه هر دو نیازمند وجود امام است و ا گر امام نباشد امكان ندارد تعریف درستی از انسان ارائه شود و مدیریت جهانی موجب برپایی عدالت شود . از این رو راهی جز مرتبط شدن و شناخت و معرفی امام وجود ندارد .
وی گفت: امروز كانون توجه شیاطین و سلطه گران بر این موضوع متمركز شده است كه اذهان و دل‌های بشریت را از حقیقت امام منحرف كنند چرا كه می دانند اگر جوامع انسانی با حقیقت امام آشنا شود، اجازه نخواهد داد آنان به سلطه گری و جنایت‌های خود در جهان ادامه دهند، جمهوری اسلامی ایران برپا شده است كه قلوب مردم ایران و بشریت را به اندیشه امام و جامعه مهدوی متصل كند.
دكتر احمدی‌نژاد گفت: ادعای اینكه كار رسانه‌ای و خبری فارق از مبانی نظری است یك دروغ است زیرا همه و هر كاری كه با انسان ارتباط پیدا می‌كند، مبتنی بر مبانی نظری و بستر فكری است.
وی اظهار داشت: نظام سلطه برای تسلط بر ملت ها تلاش می‌كند در حالیكه نظام الهی به دنبال رهایی ملت هاست. آنها به دنبال انسان ضعیف و آلوده هستند و در مقابل نظام الهی بدنبال انسان های آزاده تر ، بزرگتر و با نشاط تر است .

* باید تمركز اصلی فعالیت های رسانه ای دفاع از موجودیت ایران باشد

رییس جمهور با تاكید بر اینكه باید تمركز اصلی فعالیت های رسانه ای دفاع از موجودیت ایران باشد ، گفت: صیانت از ایران در حقیقت معرفی ارزش ها، فرهنگ و توانمندی های ملت ایران است كه اگر آسیب ببیند جریان تاریخی موحدان دچار آسیب جدی می شود . همان طوری كه امام راحل فرمودند اگر جمهوری اسلامی ایران آسیب ببیند اسلام تا صد سال دیگر سربلند نخواهد كرد.
دكتر احمدی نژاد نقش ایران برای اصلاح وضع جهان را حیاتی دانست و اظهار داشت : بخاطر نقش سازنده و حیاتی ایران، تمام تمركز دشمن و شیاطین بر سركوب و تضعیف ملت ایران استوار شده است . فتنه سال گذشته، جریان كوچكی نبود. مستكبران تمام توان و امكانات خود را بسیج كرده و به صحنه آوردند سران استكبار با ایجاد رسانه اختصاصی، موضعگیری علنی، سازماندهی گسترده و فعال كردن همه جاسوسان و عوامل خود در حقیقت بزرگترین عملیات براندازی تاریخ را طراحی كرده بودند.
دكتر احمدی نژاد تصریح كرد: امروز صیانت از ایران، در حقیقت صیانت از جبهه عدالتخواهان جهان است.
وی افزود: به فضل الهی اندیشه و فرهنگ ایران زمین در حال انتشار در بین ملت هاست و به زودی جهانی خواهد شد و نظام سلطه در آینده ای نزدیك از هم خواهد پاشید.
رییس جمهور با بیان اینكه رژیم صهیونیستی برآیند واقعی اندیشه لیبرال است، گفت : این رژیم ستون فقرات استحكام دنیای سرمایه داری است كه اگر از هم بپاشد كل ا ندیشه سرمایه داری به هم خواهد ریخت از این رو باید انگشت فشار و كانون توجه فعالیت های رسانه ای روی محكوم كردن اقدامات ضد انسانی و جنایتكارانه این رژیم متمركز شود .

* رسانه ها باید در مرز تحولات جهانی حركت كنند

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه رسانه ها باید همراه با تحولات جهانی حركت كنند، خاطر نشان كرد: اگر رسانه ها از تحولات و شرایط جهانی عقب بمانند جاذبه و تاثیر خود را از دست خواهند داد امروز به سرعت جابجایی بزرگی در نظام فرهنگی ملت ها و معادلات سیاسی دنیا در حال وقوع است و اگر چه سلطه گران قیافه هجومی می گیرند اما كاملا در انفعال هستند .
وی افزود : باورم این است قطعنامه هایی كه از سوی سلطه گران صادر می شود در موضع دفاع از موجودیت سیاسی خودشان است امروز كارآیی شورای امنیت به عنوان یكی از اركان استقرار نظام سلطه زیر سوال رفته است و آنان به تكاپو افتاده اند تا به زعم خود با ضربه زدن به ملت ایران آن را حفظ و احیا كنند .
رییس جمهور تصریح كرد : به فضل ایستادگی و بیداری ملت ایران همه طراحی و سناریوهای سلطه گران و بدخواهان به فرصتی استثنایی برای ملت ایران و ضربه سنگین بر پیكره نظام سلطه تبدیل خواهد شد .
در ابتدای این مراسم عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما گزارشی از فعالیت های شبكه های رادیو و تلویزیونی برون مرزی صدا و سیما ارائه كرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا